Søger du mere mening, ro og lethed i din hverdag?

- Så kan et mindfulness kursus måske være vejen frem for dig...  

Onlineforløbet:

"Fra tanke til trivsel"

er lige præcis det du søger, og meget mere til.

Intro til mit mindfulness kursus: Fra tanke til trivsel.

Kort sagt:
Forløbet er til dig der ønsker at skabe mindre drama og mere trivsel i dit liv.

Hvad siger andre der har prøvet det?

Ian Normann, 48 år:

"
Gennem online forløbet ”fra tanke til trivsel”, har jeg oplevet en udefinerbar større tilfredshed i mit liv og min hverdag.


Jeg mærker helt tydeligt at de værktøjer jeg har fået, både gennem de daglige øvelser og de teoretiske videoer har givet mig en større indre ro.

 

Selv efter forløbet er slut, bruger jeg helt naturligt redskaberne på daglig basis og jeg kan mærke en kæmpe forskel på mit overskud og min tilstand generelt""

Nanna Kjær Kjeldsen, 35 år

"Jeg kan på det varmeste anbefale forløbet ”Fra tanke til trivsel”.


... videoerne er korte og præcise, men jeg har til gengæld muligheden for at gense dem lige når jeg har lyst.

... det passer rigtig godt ind i en børnefamilies lidt hektiske hverdag at det er bygget op så det er let, overskueligt og på ingen måde tidskrævende at gennemføre opgaverne og øvelserne.

Øvelserne har gjort en forskel på min tilstand. 
... og derfor er det også lettere for mig at overgive mig til en pause midt på dagen. Bare for mig."

Forløbet er lavet til dig der:

  • Har et ønske om at skabe mere lethed i dit liv.
  • Gerne vil være mere nærværende i din tætte relationer.
  • Har behov for at sætte tempoet lidt ned, men ikke helt hvordan du skal gribe det an.

 

Men det er også til dig der måske har:

  • Svært ved at finde tid til en rolig stund i hverdagens travle hamsterhjul.
  • Let ved at fare op og blive irritabel når tingene ikke går som forventet.
  • Oplevet ofte at være træt, trist og udkørt – lav på energi.
  • Udfordringer med hurtigt at blive distræt og rodløs.
  • Prøvet en traditionel type af mindfulness kursus, men ikke føler at du har fået det implementeret i din hverdag. 

Hvis du kan genkende dig selv i det her -  bare en lille bitte smule - så kommer du til at elske alle de fantastiske redskaber jeg giver dig med til din mentale værktøjskasse. 

Lad mig lige give dig et indblik i hvad du får med...

Uge 1

Hvad er mindfulness for en størrelse?

Første trin på rejsen mod en hverdag med mindre drama og større trivsel er at kigge lidt nærmere på hvordan din hjerne virker.

Der er nemlig utroligt mange mekanismer og konstruktioner som er særlige for dig – bare fordi du er menneske.

Disse mekanismer har tilvejebragt vores arts overlevelse på denne jord, men de selvsamme mekanismer mindsker evnen til at være tilpas, tilstede og nærværende i dit liv. 

Helt kort sagt så handler det denne første uge om at kende din hjerne så du kan lære at konfrontere, korrigere og imødekomme de udfordringer den kan komme til at bidrage med, når du tager hul på at træne din trivsel. 

 

Du introduceres til:

 

  • Hvorfor mindfulness kan lyde så simpelt og så alligevel være svært

 

  • Hvordan dine mentale konstruktioner og dine automatiserede handlinger styrer din adfærd

 

  • Hvordan dit nervesystem har opbygget modstand på ro og afslapning

 

  • At dine reaktioner og eventuelle negativitet og modstand på forandring er helt naturlig.
  • Guidede meditationer og hverdags træning

Uge 2

Tankernes univers

Det kan godt være at du efter mange år med dine egne tanker, oplever det som helt naturligt at det du tænker, også er rodfæstet i virkeligheden.

Det er bare således at dine tanker er en fortolkningen af virkeligheden og derfor er de aldrig den endegyldige sandhed – som i aldrig.

Derfor er det også lidt finurligt og endnu mere skræmmende at du tillader dine tanker at få så meget magt som de har.

Tanker er bare tanker!

I denne uge kigger vi lidt på hvad tankerne er for en størrelse og hvad de kan rive med sig med af laviner i adfærd, følelsesreaktioner og kropslige impulser.

 

Du vil i denne uge:

  • Blive mere opmærksom på dine tanker.

 

  • Opdage tendenser i dine tankers vandring.

 

  • Få øje på mønstre omkring tankernes utrættelige forstyrrelser og den ekstra smerte de kan afføde i dine følelser og din adfærd.

 

  • Prøve nye meditationer og hverdags trænings øvelser.

 

  • Begynde at forholde dig til dig og din træning på nye måder der blandt andet indeholder tålmodighed, venlighed og accept.

Uge 3

Den kropslige forankring

Du trækker vejret mange tusinde gange i løbet af en dag. Også helt uden at du tænker over det. Men er du klar over HVOR stor indflydelse dit åndedræt har på dit liv, din tilstand og din trivsel?

I denne uge vil du blive indviet i det dybe åndedræts mange positive effekter – ikke mindst på dit nervesystem.

Måske ved du allerede at vejrtrækningen har betydning for dit velbefindende fysisk såvel som mentalt, men der skal ikke meget til at glemme det dybe åndedræt i tilspidsede situationer hvor du er i dine tankers eller følelsers vold.

I denne uge arbejder vi desuden med den kropslige forandring og forankring meditativ praksis og yoga sammen skaber.

Du vil lære at:

  • Komme ned i kroppen.

 

  • Mærke, udvide og observere dit åndedræt.

 

  • Lave blide yogasekvenser.

 

  • Blive mere opmærksom på dit åndedræts spejling af din tilstand.

 

  • Regulere uhensigtsmæssige tilstande med fokus på dit åndedræt.

Uge 4

Du kan lindre lidelse og smerte

Hen mod slutningen af dette forløb er det begyndt at være tydeligt for dig at du IKKE kan få dine tanker til at gå væk.

De er der altid og det eneste du kan regulere på, er hvor intenst de skal banke på og forstyrre eller endda forværre din tilstand.

I denne sidste uge ser vi på begrebet lidelse.

Lidelse er en oplevet tilstand og og den har sit indtog i dit sind gennem dine tanker. Dine tanker harderfor stor indflydelse på din smerte og er ofte direkte årsag til at forværre og forstærke din tilstand af lidelse.

Slutteligt, så tager vi selvfølgelig fat på hvordan forløbet har givet dig indsigter og redskaber til en generel forbedret tilstand og samtidig skal du undersøge hvad du har fået af værktøjer der kan være med til at fastholde gode rutiner og på sigt skabe vedvarende forandring i kraft af nye gode vaner.

Du vil:

  • Blive mere opmærksom på dine tankers indflydelse på din tilstand.

 

  • Opdage hvordan din indre dommer arbejder.

 

  • Blive bekendt med en stressfaktor af de helt store.

 

  • Lære at din bevidste opmærksomhed kan lindre selv de sværeste vilkår.

 

  • Prøve nye meditationer.

Næste online mindfulness kursus starter om:

Dag
Time
Minut
Sekund

Alt, du har brug for

Her er en samling af de spørgsmål jeg får oftest. Finder du ikke umiddelbart svar på netop dit spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive mig en mail direkte..